Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Za dziesięć lat nadal będziemy grać w World of Warcraft?
W tym roku obchodzimy dziesięciolecie wydania gry World of Warcraft. Z tej okazji portal CNET przeprowadził krótką rozmowę z Ionem Hazzikostasem, głównym projektantem sztandarowej produkcji firmy Blizzard. Wywiad dotyczył głównie planów dalszego rozwoju MMO – Hazzikostas zapewnił, że za dziesięć lat, dzięki kolejnym dodatkom, gra nadal będzie atrakcyjna i obecna na rynku. Jak stwierdził:

Z pewnością nie mogę powiedzieć jak będzie wyglądała nasza dwudziesta rocznica. Mogę jednak z pewnością powiedzieć, że się odbędzie. Nie mam wątpliwości co do tego.

Główny projektant gry przyznał też, że firma Blizzard przez cały czas pracuje nad długofalową strategią rozwoju swojego produktu:

Zdecydowanie planujemy na przyszłość, zastanawiamy się nad tym, jak powinien wyglądać kolejny dodatek i następny, który wyjdzie po nim. Debatujemy raczej nad ogólnym zarysem głównej fabuły, nad tym jak można przygotować grę pod jej kątem i dokąd tytuł powinien zmierzać.

Warto w tym kontekście przypomnieć wypowiedź producenta wykonawczego gry World of Warcraft, który potwierdził, że zespół pracuje już nad kolejnym dodatkiem i że ekipa odpowiedzialna za projekt rozrosła się o połowę:

Już pracujemy nad następnym dodatkiem. Mamy pomysły na kolejne rozszerzenie. Nigdy nie byliśmy więksi, nigdy nie myśleliśmy bardziej przyszłościowo.

Ion Hazzikostas odniósł się ponadto do kwestii ewentualnego sequelu gry. Jego zdaniem World of Warcraft 2 nigdy nie powstanie – pierwsza część przeszła już tyle modyfikacji, że i tak znacznie różni się od pierwotnej wersji. Ewolucja tytułu jest zatem płynna i nie ma potrzeby stwarzania sztucznych podziałów na części:

To bezspornie inna gra niż przed dziesięciu laty, prawda? Silnik jest inny, zmieniła się grafika, podstawy mechaniki walki zostały w dużej mierze przebudowane. Ciężko wskazać konkretny moment, w którym to nastąpiło, ale z całą pewnością przyjęliśmy model przyrostowy i na bieżąco staramy się rozwiązywać problemy wymagające naszej interwencji, zastanawiając się przy tym, co powinniśmy dodać, aby gra była lepsza i bardziej ceniona przez graczy.

Źródło:
"Arantasar" - GRY-OnLine
Klemens
2014-11-03 13:52:52
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow